Rabu, 22 Disember 2010

bestnye g jalan...

arini mcm bz tp masih sempat lg nk singgah d blog ni...sj nk cite pasal pjalanan ke kedah..kg abg yg terletak di daerah kulim...sampai arini aku masih lg terbayang2 wajah maktok,makjah dan pakcik johari..3org yg teristimewa dlm family abg....aku bangga sgt ngan abg..menjadi cucu kesayangan maktok...mula2 kami sampai,maktok menanangis sbb terlalu rindukan abg.aduuuhh...tp abg rileks je wat lawak dpn maktok..mgkin dia nk ambik ati maktok la tu...hehe.tp aku tak kisah,yg pnting maktok happy n sentiasa tersenyum...tp aku paling kecewa dgn sikap paksu yg tak ambik peduli hal kebajikan maktaok yg sgt memerlukan bantuan dia sbg seorg anak yg idupnya serba lengkap...dgn berpelajaran tgi,kerja besar,gaji pun besar tp otak dok kat lutut...langsung tak perikemanusiaa...percyalah ckp aku..selagi dia tunaikan tgjwb sbg seorg anak lelaki,selagi tu la hidupnya terkucar kacir dan masih tercari2 perjalan hidupnya yg sebenar...INSYAALLAH ALLAH akan permudahkan segala kerjanya jika dia tak menganaya ibunya...YaALLAH,ko tlgla bukakan hati paksu untuk menerima hakikat keadaan sbnar..dan sdarkan dia atas taggungjawabya sbg seorg anak sblum terlambat...ameeennn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan